woensdag 14 maart 2012

wijze werkwoorden

Al maandenlang ligt er een briefje in mijn agenda met deze, zoals ik ze nu maar noem, wijze werkwoorden. Op de wc van een vriendin hing een kaartje met deze woorden. Om mezelf en jullie er aan te herinneren heb ik ze nu even op een mooie achtergrond gezet.

Ik vind deze woorden wel iets bijzonders hebben. Ze stimuleren me om voorbij vaste kaders te denken, het nieuwe vol verwachting tegemoet te treden en mezelf toestemming te geven om met vallen en opstaan wijs te worden. Bij 'werkwoorden' denken we vaak aan werken, willen en doen, er gaat een beweging van ons uit. En alhoewel ik steeds meer besef krijg van mijn eigen grootsheid en scheppingskracht, nodigen deze woorden me vooral uit nederig te blijven, het niet-doen te boefenen, mee te gaan met de stroom van het leven en te vertrouwen op de voor mij (en mijn ziel) juiste afloop.


1 opmerking:

Joyce van den Beuken zei

Ja, mooi. Ik besefte gisteren ook weer dat creaties vanuit die wu-wei-stand ontstaan. Nederigheid, ja. Het klinkt negatief, maar dat is het helemaal niet. Mooi gezegd.