zaterdag 17 maart 2012

lentemoeheid

De winter loopt op zijn eind, de lente moet nog beginnen. Maar voordat we daarbij blakend van gezondheid en blijdschap het groei-seizoen binnen stappen wil ons lichaam zich ontdoen van opgebouwde afvalstoffen en winterdepressie. Dit jaar zijn mijn lichaam en geest maar niet vooruit te branden. Een griepvirus plaagt me al vele weken en dus ''dartel ik nog steeds niet echt blij in de lentewei''. In de volksmond heet dat Lentemoeheid en het schijnt steeds meer en vaker voor te komen bij ons.

Wat te doen bij zoveel lethargie vroeg ik me af.
Licht, lucht en beweging, toegeven aan moeheid en rusten, goed slapen, veel water drinken, verse bloemen (gele, want daar word ik zo blij van....) in huis, Bach-remedies, voelend aanwezig zijn, verse groentes, vers fruit, een reinigingskuurtje? een grote schoonmaak?... en nog meer inspiratie vind je bij: begin je lente met een frisse start



1 opmerking:

www.hetjuwelenboek.blogspot.nl zei

Oh, wat een prachtige foto! Dat zomerse hart met die witte blaadjes vol ijskristallen! Wonderschoon...