woensdag 28 maart 2012

de kunst van leven

Het leven is een kunst, een kunst van vallen en weer opstaan, een kunst van meer mens worden, voluit mens durven zijn. Iedere dag vraagt een andere 'kunst' van mij, een kunst om me steeds beter uiteen te zetten met de kunst van leven. 

Vandaag gaf ik woorden aan de kunst van leven zoals ik die nu beleef.
Het is fijn om hier bij tijd en wijle woorden aan te geven.
Dat deed ik door heel spontaan, zonder erbij na te denken, wat woorden op te laten komen.

Welke kunst van leven beoefen jij op dit moment? 
Laat gerust je reactie achter. 


het leven voluit leven
is een hele kunst
met kunst en vliegwerk
kom je er niet

de kunst van leven vraagt van je
om je helemaal over te geven
om bij alles wat zich voordoet
vol aandacht aanwezig te zijn
het hart open te stellen
voor iedere nieuwe impuls
die zich in jou kenbaar maakt

het is een hele kunst
om niet op de rem te trappen
om niet achteruit te deinzen
om niet op hol te slaan
teveel vooruit te denken

de kunst van leven is
de kunst om in 't midden
te balanceren bij al wat is
en daarbij jouzelf
in ere te houden

Jacinta

1 opmerking:

Monique Smit zei

als broze heelheid
vraagt geluk
soms
om kunst
en vliegwerk
van hoog niveau...