dinsdag 14 februari 2012

liefde =

Vandaag wil het niet vlotten met mij.
Snipverkouden, met een lamlendig lijf hijs ik mezelf het bed uit, op weg naar een afspraak uit liefde voor de ander...?? Maar wat is liefde op valentijnsdag voor mij? 
Durf ik uiteindelijk echt voor mezelf te kiezen? Die belangrijke afspraak af te zeggen....de leegte in te duiken.....me naar de pijn toe te wenden? 
Hoeveel makkelijker is het om er van af te gaan, er niet naar toe te willen. 
Maar nu buig ik voor mezelf, voor wat er in me gevoeld wil worden. 
In elk geval een streep door mijn agenda.
Herken je dat?

Wat is liefde voor jou vandaag?
Maak er een mooie zin van, toepasselijk voor dit moment.
Laat gerust je reactie achter. Als ik weer het bed uit glij, lees ik het graag.

De hartjes die je ziet, zijn schaduwen van de handen van mijn 14 jarige zoon. Op een zonnige dag was ik schaduwen van mijn eigen handen aan het fotograferen, dit geprojecteerd op een muur. Toen mijn zoon dit zag, kwam hij met dit liefdevolle gebaar op de proppen. Ik was natuurlijk helemaal verkocht die dag.

Probeer het maar eens, hartjes maken van je vingers....of tal van andere figuren....zoals je deed toen je nog wist wat spelen was, spelen om het niet, om de lol.

1 opmerking:

Helmi zei

Mooi!
Liefde kan heel veel zijn maar zit uiteindelijk in het minimale. Een klein gebaar, een knipoog, een knikje en zonder woorden aanvoelen wat het betekend!
Beterschap, laat je maar lekker verwennen.