vrijdag 17 februari 2012

sta op en wandel

Van blauw naar rood ging mijn reis deze week. 
Van het ziek en in mezelf gekeerd zijn, meer geest dan lichaam, me afgesloten voelen en daarin alle draken in mezelf aankijken en bezweren, het mezelf hiermee uiteenzetten en tot vrede komen, tot het nu weer schoorvoetend naar buiten treden en het verlangen om in de wereld, in de materie, met aandacht en liefde in mijn lijf, in het hier en nu te leven. 

sta op en wandel

Er is een Aura-Soma equilibriumflesje met de titel 'sta op en wandel' (nr. 29) met hierin dezelfde kleuren, onderin blauw, bovenin rood. Dit zijn de kleuren waarin ik mezelf herken deze week.

Na afgelopen dagen het blauw in alle toonaarden aangekeken te hebben, en ook de ondermijnende kracht van het rood in mezelf gevoeld te hebben, ga ik nu maar eens weer voor het positieve rood. 
Vandaag trek ik mijn 'rode schoentjes' aan. Ik geef mezelf een impuls in een nieuwe onbekende richting, zo groei ik aan leven en levendig zijn en open ik nieuwe gebieden in mezelf, ontwaak ik aan leven.

Soms vallen we, gaan we onderuit, worden we gedwongen tot bespiegeling, ontmoeten we onze ziel, ontwarren we de hemel in onszelf. Om daarna weer op te staan, de aarde onder onze voeten te voelen en het leven te kunnen omarmen. 

Hoe weerloos kwetsbaar en krachtig zijn we tegelijkertijd.

nu

ergens
tussen verleden,
heden en toekomst
leef ik

in verleden, heden en toekomst verzonken
trek ik mezelf naar het grote nu
waar alles tezamen valt
en er geen tijd bestaat

in
het hier en nu
zoek en vind ik vrede
met wat was en is in
verleden, heden en
toekomst

mijn
verlangen naar
heelheid in het hier en nu
naar verzoening met wat was,
wat is en wat zal komen
 stuwt me voort naar
het eeuwige
nu

Jacinta

2 opmerkingen:

Joyce van den Beuken zei

Goed dat je weer opgeknapt bent!
En dan nu een kritische noot, if you don't mind ;-)
Van mij mag jouw collage / kunst veel groter, zodat de tekst in het werk te lezen valt in plaats van eronder.
In het werk komt het meer tot zijn recht, denk ik.
Sowieso zou ik je werk graag groter willen kunnen bekijken.
Kijk maar wat je ermee wil.
Fijn weekend!

Anoniem zei

Inspirerend!