dinsdag 8 mei 2012

levend van binnen

We hebben allemaal een stralende kern van binnen. Dit ''lichtbolletje'' in ons, wil niks liever dan stralen en haar licht laten zien. Schijnen in al haar waarachtigheid is haar natuurlijke staat van zijn. Het is ons innerlijk licht wat ons uniek maakt in onze eigenheid. En alhoewel we eigenlijk allemaal de beschikking hebben over hetzelfde licht, straalt dit licht bij ieder van ons op geheel eigen wijze.

Wat houdt ons stralend en levend van binnen?
Waarom is de ene mens vol levenslust en kan de ander haar draai niet vinden in het leven?
Wat maakt dat ons licht haar stralingskracht verliest?
Waarom is het zo moeilijk om dit licht vast te houden?
Wat kunnen we doen om hier in ons dagelijks leven meer verbinding mee te maken?
Hoe kan jong en oud blijvend verbinding blijven voelen met deze innerlijke bron van kracht, licht en vreugde?

Dit soort vragen houden me als kleurentherapeut en creatief spiritueel coach de laatste weken weer aardig bezig. Ik houd van dit soort vragen. Ze helpen me aan de essentie van leven te geraken.

Wat mij altijd heel erg helpt om me levend van binnen te voelen is op de een of andere manier beeldend, scheppend uiting te geven aan wat er in me leeft. Zoals ik al eens eerder beschreef, ik houd mezelf schoon van binnen daar alle kleuren in mezelf tot expressie te brengen. Schilderen en schrijven, beeldend werken, zijn hele mooie uitingsvormen. Maar net zo goed kan dat in de dans, in muziek, in de stem.

Diep ontroerd raakte ik door het bekijken van dit filmpje. Een oudere man die al vele jaren in zichzelf gekeerd in een verzorgingstehuis ''zijn dagen uitzat'' herontdekt samen met zijn verzorgers zijn passie voor muziek. En kijk wat er in hem tot leven komt!! Zijn hele verleden krijgt weer glans enkel doordat hij zich verbindt met wat hij ogenschijnlijk vergeten was, maar wat diep van binnen in hem nog steeds als een waakvlammetje brandde. Zo mooi en blij makend!!!

Wat doe jij om jezelf levend van binnen te houden?
Wat helpt jou om het vlammetje van levenslust in jezelf tot leven te wekken? 


Geen opmerkingen: