dinsdag 4 oktober 2011

regenbogen

Ik ben dol op regenbogen. Als er een regenboog aan de hemel verschijnt, vaak bij onstuimig weer, wanneer regen en zon tegelijk aanwezig zijn, probeer ik vaak zo snel mogelijk mijn camera te pakken om het vast te leggen. Dat deed ik ook in de zomer op de camping in Frankrijk, gelukkig nog net op tijd. Tijdens een wandeling in de bergen liepen we zelfs op een gegeven moment boven een regenboog. Helaas was de betovering van erg korte duur en was ik te laat met het maken van een foto.

Op deze site vind je regenbogen die je in kunt stellen als bureaublad achtergrond.
Leuk als je ook van regenbogen houdt.


Wij als mens zijn met ons chakra-energielichaam (lichtlichaam) ook een soort van wandelende regenboog. Deze is precies gespiegeld aan de regenboog die aan de hemel verschijnt. Dit vind ik een heel mooie metafoor voor hoe wij een eenheid vormen met de ons omringende wereld. Door beide regenbogen nl. te verbinden onstaat er een regenboogcirkel.

De regenboog wordt gezien als teken van hoop voor morgen. Het is een mysterieus licht wat ons vol verwondering achterlaat en ons even doet herinneren aan het mysterie van leven. 
De regenboog wordt daarom ook gezien als een brug van de aarde naar de hemel. Deze brug kunnen wij bewandelen, niet alleen bij het overgaan van het leven naar de dood, maar ook juist tijdens het leven door het leven in al haar kleurenpracht te beleven. 
Wanneer wij de moed hebben om alle ervaringen, alle kleuren die we in het leven tegen komen ten volle te ervaren, gaan we stralen als nooit te voren. Hierbij horen niet alleen de vreugdevolle momenten, maar zeker ook die welke we beschouwen als naar en donker, verwerpelijk, negatief, onze pijnlijke levenslessen. Het licht en het donker horen bij elkaar en vormen een paar. We worden telkens weer uitgedaagd door het donker heen ons innerlijk licht te behouden.

Geen opmerkingen: