donderdag 5 april 2012

van de hemel naar de aarde

 


Janny Post heeft verschillende inspirerende boeken geschreven. Het boek met de titel 'van de hemel naar de aarde' staat al 9 jaar in mijn boekenkast te pronken. Deze week pakte ik het weer eens op en las het nog een keer vol aandacht uit. Ik werd geraakt door de eenvoud van haar teksten en ook de inhoud van haar levensfilosofie kwam dit keer weer heel erg bij me binnen. Ze belicht vele onderwerpen uit het leven en reikt daarbij een praktische inspiratie voor verlichting aan.

Janny woont ''als God in Zuid-Frankrijk'' en heeft daar een klein bescheiden centrum Zantus Fantilhou genaamd. Hier kun je tot rust komen en een aantal weken in haar sferen verblijven.  Ik ben er zelf nooit geweest maar het lijkt me een heerlijke plek voor rustzoekers.

Op haar website vind je op dit moment een boeken-uitverkoop met flinke kortingen en tal van andere lezenswaardige artikelen.

Zoek je wat troost en inspiratie in moeilijke tijden?
Lees vooral ook op haar website onder het kopje 'verhalen en interviews haar tekst: 'lichtje in mijn hart'. Een mooie toepasselijke tekst voor de komende paasdagen.

Hier nog een gedicht uit haar boek ''van de hemel naar de aarde'':

soms zijn mijn ogen gesloten
mijn oren horen niet
soms kan ik niets ervaren
en voel alleen verdriet
soms loop ik maar te denken
en doe alles fout
soms laat ik me steeds krenken
en voel me dan benauwd

maar dan opeens
staat mijn denken stil
ik zie en voel de bomen
ik zie een bloemetje heel pril
net boven Aarde komen
ik hoor opeens het prachtige koor
van duizend vliegende meeuwen
verbaas me dat ik dat niet eerder hoor
het was er toch al eeuwen
ik zie en voel dan weer opeens
het hele leven zingen
de schoonheid van het paradijs
mij overal omringen

Geen opmerkingen: