vrijdag 13 april 2012

terug naar de ziel

De maand april is omgedoopt tot 'de maand van de filosofie' en staat dit jaar in het teken van de ziel. En omdat mijn blog natuurlijk niet voor niets de naam ''huisje van de ziel'' heeft, lees ik met belangstelling allerlei artikelen die her en der geplaatst worden. Zo stuitte ik vandaag op een boeiend interview met Nederlands bekendste natuurgeneeskundig arts H.C. Moolenburgh op de site 'wij worden wakker'.

Een stukje uit het interview 'terug naar de ziel':

"De mens is nu zo materialistisch dat hij vergeet wat 200 jaar geleden algemeen bekend was: het gaat om het welzijn van onze ziel. Als we ons lekker voelen en gezond zijn, is dat meegenomen, maar lichamelijke gezondheid is niet het belangrijkste. Ons lichaam gaat op een goede dag dood, maar onze ziel niet. Die moet worden opgebouwd. De ziel neem je mee na je dood. Door de materialistische leefwijze wordt dat stuk totaal verwaarloosd en daardoor wordt het leven voor veel mensen zinloos. Het verhaal dat de mens in het paradijs werd geplaatst om het te behoeden en te bewaren, gaat niet over een tuin maar over je ziel die behoed en bewaard moet worden. Daar moet je mee bezig zijn.
Vroeger dachten mensen na over hun onsterfelijke ziel, maar als ik tegenwoordig vraag: hoe gaat het met je ziel, kijkt men me aan en zegt: ‘Hè?’ Ze weten helemaal niet waar ik het over heb, ze begrijpen het woord ziel niet meer, heel raar is dat".


Wil je ook weten hoe je je ziel voedt? Mooie voorbeelden van deze bijzondere arts met jarenlange praktijkervaring, over de kracht van liefde, gezonde voeding, de nieuwe tijd, het volgen van je hart, luisteren naar je innerlijke stem, gevoelige kinderen en nog veel meer lees je hier



Geen opmerkingen: