donderdag 19 september 2013

pachamama, moeder aller moeders

Vandaag was mijn focuspunt bij de kleur rood.
Rood kan een goede kleur zijn om je mee te omringen als je wat moe bent.
Rood voegt o.a. energie toe aan je lichaam en geest en kan je zo weer opladen.
Rood als kleur hoort bij je basischakra, het gebied waar je je innerlijke basisveiligheid, zelfvertrouwen, gronding en een gevoel van levenskracht hoopt te vinden.

Rood heeft mij vandaag wat te vertellen..... kijk en lees mee.

Terwijl ik heerlijk ontspannen met mijn voeten in een voetenbadje met wat voetenbadzout zit om mezelf wat meer te gronden (goeie tip!!) hoor ik een mooie melodie en stem in mezelf klinken. Toevallig ligt mijn mobiel in de buurt en kan ik de woorden en klanken die ik hoor, zonder mijn warme badje te hoeven verlaten, inspreken en opnemen.

Later, met mijn voetjes heerlijk warm, schoon en verzorgd, loop ik naar mijn atelier. Hier pak ik een schilderskwast en werk in rood, bruin en oranje op een doek waar ik al eerder aan begonnen was. Dit doek is trouwens nog steeds in wording. Ook schrijf, teken en schilder ik nog wat over mijn ervaringen in mijn kunstzinnig dagboek.
Zo voed ik mezelf al mijmerend met de kleurrijke beelden die ontstaan en de mooie woorden die ik hoorde van Pachamama, moeder aller moeders.

Gelukkig voel ik me na dit alles heel wat beter gegrond en heeft mijn energieniveau een aardige oppepper gekregen.

En dit is wat moeder aarde tegen me zei:

Pachamama

 Pachamama, moeder aller moeders


Ik ben de moeder, de moeder die je voedt en draagt.
Ik ben ieders moeder.
 Moeder van allen die mij als moeder erkennen, die met zorg mij erkennen.

Moeder aarde, moeder aller moeders.
Geef je, geef je uit handen en draag je over aan mijn moederschap.

Ik voed je, ik steun je, ik leid en gids je.
Ik vervul je.
.....
Ik ben jou steun en toeverlaat.
Moeder aller moeders.

Voor iedereen ben ik een veilige bedding.
Voel je als een kind, als een kind wat zich mag koesteren aan de moeder.

Moeder aller moeders.
Oneindig groot zijn mijn armen waarmee ik jullie omring, omarm.
Oneindig is mijn liefde, mijn toewijding, mijn zorg.

Ik geef alles van wat ik in me heb, ten behoeve van mijn kinderen.
Pachamama, zeggen ze ook wel eens tegen mij.
…..

Werk samen met mij.
Denk ook aan mij.
Zoals ik het goed met je voor heb, zo vraag ik je ook goed voor mij te zorgen.

Bewonder al wat op mij is, beschouw het, benut het.
Behandel het met liefde, met zorg en toewijding.
Zoals je ieder ander mens of dier met liefde wilt benaderen.

Voed je aan mijn oneindige kracht, oneindige stroom van liefde, van aardekracht.
Ben met me, vertoef op mijn velden.
Schuil aan mijn boezem.
….

Ook jij draagt mij in jezelf.
Ik ben deel van jou en jij bent deel van mij.
Samen zijn we een, de moeder, de moeder aller moeders en al haar kinderen.

Ik doordring je wezen met mijn voedende kracht.
Geef je enkel over aan mijn oneindige bron van liefde.

Voel je gedragen en beschermd.
Ik zal er altijd voor je zijn, je steunen waar nodig.
….

Ook ik vraag om erkenning en herkenning van mijn ware onbevlekte aard.
Ik ben de aarde, moeder aarde.

Jacinta

deze afbeelding is een kaart uit
het Godinnenorakel



Geen opmerkingen: