maandag 21 november 2011

wereldlichtjesdag


Op zondag 11 december 2011 vanaf 19.00 uur (de 2e zondag in december) wordt Wereldlichtjesdag gehouden.Op deze dag steken mensen over de hele wereld en ook op diverse plekken in Nederland kaarsjes aan ter nagedachtenis aan overleden kinderen. De wereld wordt met dit initiatief zo letterlijk even lichter.
Voor wie een kind verloren heeft of als naast familielid/vriend een kind/zusje/broertje verloren is: weet je je op deze avond verbonden met alle mensen die dit overkomen is, je staat niet alleen met je verdriet.


Je kunt natuurlijk ook thuis op dit tijdstip een lichtje aansteken, als het je niet lukt om bij een van de vieringen aanwezig te zijn.
Omdat ik zelf op jonge leeftijd een zusje heb verloren, en me de impact hiervan in mijn leven (en dat van ieder ander die dit overkomt) heel goed bewust ben, draag ik dit initiatief een warm hart toe en zal het zeker gaan doen.

1 opmerking:

Anoniem zei

Lieve jacinta, ik geniet erg van jou mails, blogs en vooral huisje van je ziel. Dankjewel lief mens gr. Ria