zaterdag 26 november 2011

teken van licht

Vandaag raakte ik in de ban van een mooi Japans teken voor het woord LICHT.
Ik was bij KIM, expo-tentoonstelling 'kunst in de markt' in de grote kerk in Arnhem.
Daar heb ik me heel erg laten inspireren door al het moois wat voorbij kwam.
Teveel om op te noemen maar een paar dingen wil ik hier even voorbij laten komen.

ingevannoortwijk.nl schilderde het Japanse teken voor het woord LICHT in een van haar verfijnde tekeningen. In Japan noemt men licht HIKARI en dit wordt wel erg beeldend geschreven.
Zo kan schrift zelfs heel kunstzinnig zijn.

Ook inspirerend vond ik kleding met een ziel van Marleen Sturms. Vakmanschap, symboliek en pure materialen samengebracht in een uniek product, met hart en ziel vormgegeven.
Op een weblog met als titel 'huisje van de ziel' mag een verwijzing naar deze kleding toch niet ontbreken.

Wie ook weet te inspireren met kleur en beeld is Lieuwke Loth. Sprankelend van kleur was haar nieuwe werk en haar beelden hebben iets betoverends.

KIM, van 24 t/m 27 november 2011, Arnhem, Eusebiuskerk.

1 opmerking:

Helmi zei

Wat leuk dat je mij gaat volgen, tot ziens op mijn blog!