zondag 22 juli 2012

in volle bloei staan


De papavers staan zo mooi in volle bloei bij ons in de tuin. Daar kan ik enorm van genieten. En het bijzondere is, ik kan me niet herinneren dat ik ze zelf gezaaid heb. Ze zijn voor mijn gevoel dus ''aan komen waaien'', hebben hun plekjes gevonden tussen alle andere bloeiers.

Even haar naam opzoeken op internet en ik lees dat het de venus papaver betreft, een bloem met een vrouwelijke naam. Venus, de Romeinse Godin van de liefde, nodigt je uit je vrouwelijke kwaliteiten wat meer in het licht te zetten, vooral nu in de zomerperiode, maar natuurlijk ook in de rest van het jaar.


Als ik op de bloemennaam google kom ik op de schitterende schilderijen van Alice Buis. Alice schildert middels de fijnschildertechniek. Op haar website laat ze zien hoe haar verfijnde schilderijen tot stand komen. Zij heeft o.a. verschillende bloemen met vrouwenbeelden verweven. Het is de moeite waard om op haar site je over al dit moois te verwonderen.

In het boek: Intuitie als kompas lees ik toevallig net iets wat tot de verbeelding spreekt over vrouwelijkheid:

"De vrouwelijke geest is vrij van spanningen. Zo kun je ontdekken of je je vrouwelijke geest gebruikt:

1. Je hebt geen haast.
2. Je hebt geen mening.
3. Je hebt geen behoefte om iets te veranderen.
4. Als de dingen veranderen is dat oke.
5. Je bent bereid te wachten.
6. Je bent tevreden met jezelf.

Hoe vaak kies jij bewust voor deze zijnstoestand?"

We kunnen nu in deze heerlijke zomerse dagen in elk geval goed oefenen met deze zijnstoestand.

Geen opmerkingen: