zaterdag 3 december 2011

een nieuwe uitdaging

In de ''kleur je balans training'' die ik regelmatig geef, help ik mensen op weg bij het aanboren van hun creatieve bron van kracht. Ik word er blij van als ik zie hoe ik mensen (voornamelijk vrouwen toch) via kleur en creativiteit kan helpen tot het hervinden van zichzelf, tot kleur-bekennen, tot vreugde van zijn.

Soms als je in je leven vastloopt, voel je je in zo'n grijze bui. Er is niets waar je echt warm voor loopt, het leven vervlakt tot saaiheid. Vaak is een verlies op de een of andere manier debet aan dit gevoel. Verlies van oude waarden door veranderende levensomstandigheden is voor veel mensen reden om op onderzoek uit te gaan naar de zin van leven.Waarom doe ik wat ik doe, waarom gaan dingen zoals ze gaan.

Een nieuwe uitdaging aangaan geeft dan weer frisse levenszin.

Inspiratie gaat heel natuurlijk over en weer tussen mensen. Dat bleek onlangs door wat een oud-cursist met mij deelde. Ze was door mijn begeleiding zo enthousiast geraakt op het onderdeel creativiteit en expressie, dat ze nu iedere dag van het jaar, 365 dagen lang, met zichzelf de uitdaging aangegaan is om op een kleine kaart een kleurrijke tekening/collage te maken! (ook weer geïnspireerd n.a.v. het artikel "elke dag een beetje'' in tijdschrift flow, nummer 5, 2011)

Ze is inmiddels al een heel eind op weg en straalde tot over haar oren toen ze het aan me vertelde. Het deed haar zichtbaar goed! Met haar toestemming laat ik jullie even zien hoe inspirerend dit er uit ziet. Beeld voor beeld geeft zij vorm aan haar beleving en verlangen.

- een maand uit een 365 dagen project -

Door haar ben ik nu aan het broeden op mijn eigen project. Geen heel jaar, die uitdaging durf ik met mezelf niet aan, maar wel de 30 dagen uitdaging, daar durf ik wel voor te gaan.


De gedachte is: verbindt jezelf 30 dagen met iets dat je heel erg graag wil, maar wat er nog niet zo van gekomen is. Doe elke dag iets op dat gebied. Door dit te doen versterk je je focus, je groei, je zelfvertrouwen. Doordat je je verlangen dagelijks voedt en er energie in stopt wordt het vanzelf tot werkelijkheid.

Een aantal vragen komen bij me op waar het mijn nieuwe uitdaging betreft. Een uitdaging die ook door jou gevolgd mag worden.

Welk heimelijk verlangen heb jij?
(de mijne: dat ik jou over de brug krijg op mijn weblog in te tekenen en hier aan mee te doen. Dat hoeft niet perse 30 dagen achter elkaar, dat mag ook op je eigen tempo of in 10 of 20 dagen)

Wat wil je in jezelf versterken en nog meer aan het licht brengen?
(ideeenstroom op gang brengen, creatieve inspirator in levenskunst zijn voor een groter publiek)

Waar loop jij van over, maar doe je steeds maar niet/of te weinig omdat....?
(intuïtief helend kunst-zinnig bezig zijn, werk maken van verwondering, leven in aandacht, bewust-zijn)

Waar heb jij zin in om helemaal voor te gaan?
(in de creatieve flow komen samen met jou)

Laat het me weten als je zover bent!!!!

1 opmerking:

Marit zei

Wat een leuk project Jacinta!!! Ik heb helaas een hoop andere dingen op stapel staan (ook hele leuke gelukkig!) dus ik kan niet instappen... maar ik hoop dat je heel veel volgers krijgt! Succes met het op een kleurrijke wijze uitluiden van 2011!