woensdag 28 september 2011

huisje van de ziel

Een weblog met de titel 'huisje van de ziel' vraagt natuurlijk om enige verduidelijking.
Hoe kom ik eigenlijk aan die naam?
Bijna een jaar geleden maakte ik een schilderij met deze titel, die me trouwens toeviel.
Ik was niet met een vooropgezet idee aan het schilderen geslagen, maar het ontstond als vanzelf met acrylverf, collagetechnieken, draadjes en stofjes. Als achtergrond gebruikte ik hiervoor een vel waar ik al langer geleden heel bewust een onderlaag op aangebracht had in de kleuren blauw en roze.
Deze twee kleuren staan voor mij voor een dierbaar aura-soma flesje, in de equilibriumset flesje 20, ook wel het Sterrenkindflesje genoemd. Het sterrenkindflesje is een balansolie die helpend is voor kinderen op allerlei gebieden, ook voor het kind in onszelf. Het staat voor intuïtieve liefde en communicatie van onvoorwaardelijke liefde.
De bijbehorende affirmatie is: "Liefhebben is loslaten van angst."
(deel van de Chakra Set) www.aura-soma.nl


En zoals ik de afgelopen tijd veel gedaan heb: nadat ik iets gemaakt heb ga ik stil zitten en luister naar wat het gemaakte mij te zeggen heeft. Met pen en papier bij de hand, schrijf ik dan vanuit inspiratie van mijn hogere zelf. De belangrijkste woorden uit de tekst schreef ik rondom het schilderij.


in het huisje van mijn ziel voel ik me geborgen
hier kom ik thuis en woont mijn ware gezicht

veilig geborgen in je eigen zijn
vind je een plek om te zijn op aarde
een plek om te stralen, te delen
te beleven in vreugde
een thuis

Jacinta

- een detail van het schilderij, zoals je ziet opgebouwd uit stofjes, draadjes, papiertjes, verf -

Krijg je ook zin om geinspireerd creatief bezig te zijn? In mijn atelier/praktijk werk ik graag vanuit kleur en haar helende en inspirerende werking. Het is mijn kwaliteit jouw via kleur en beeld in contact te brengen met je ziel, zodat je ook in je dagelijks leven gaat leven naar wat je diep van binnen voelt.
Binnenkort start er weer een creatieve intuitieve cursus 'kleur je balans', lees meer hierover op mijn website www.studiozafaran.nl/kleurjebalans

Geen opmerkingen: