woensdag 2 oktober 2013

innerlijk licht - sferische bloem

Afgelopen maandag heb ik mijn expositie 'volg de tekens' opgehaald bij Conferentieoord de Poort in Groesbeek. Een van mijn schilderijen, het aquarelschilderij 'sferische bloem' is daar achtergebleven. Het krijgt waarschijnlijk een mooi plekje op een van de gastenkamers in het hotel. Ik vind het natuurlijk heel erg leuk dat ik mijn creatieve sporen hier achterlaat.

Het kleurrijke sferische beeld kreeg ik vorig jaar tijdens een eenheidsheling/meditatie te zien.
Ik was er zo door geraakt dat ik daarna geprobeerd heb het in aquarel ''te vangen''.

Bij het schilderij hoort ook een gechannelde tekst. Ook die heb ik bij het schilderij gevoegd. Het is de bedoeling dat deze tekst achter glas bij het kunstwerk wordt gehangen.

Wil je nog eens rustig nalezen over mijn 'volg de tekens project' met als rode draad 'meer liefde'? Op het blog dat ik hiervan in de winter van 2012/2013 99 dagen (en een beetje meer) bijhield valt nog genoeg te ontdekken.
www.volgdetekens.blogspot.nl


sferische bloem - aquarel


verbonden tussen hemel en aarde
sta jij in je volle kracht
licht zit van binnen in je
licht komt van buiten je
een en al licht
  

Daal af in je eigen huis van licht.
Maak verbinding met het eeuwig stralende licht in je.
Ervaar haar warmte, haar kracht, haar bescherming.
Als jij jezelf vult met licht, je huis vult met licht, kan negativiteit niet aan je hechten.
Licht is duizend maal sterker dan welk duister ook.
Maak telkens weer verbinding met ’t licht in jezelf.
Zo bescherm je jezelf tegen ieder duister wat op je pad komt,
word je een baken van licht, een huis van licht,
voor jezelf en voor ieder ander die het licht, haar licht, even kwijt is.

Jacinta

Geen opmerkingen: