dinsdag 17 december 2013

creatief orakelen met engelenkaarten

Vorige week gaf ik aan een groepje geïnteresseerden een creatieve orakelochtend met kaarten.
Tijdens het creatief orakelen met kaarten komt er elke keer iets anders aan bod.
Dit keer leek het me boeiend om te orakelen met engelenkaarten.

Nadat ieder van ons haar levensvraag van dat moment verhelderd en in beeld gebracht had, trokken we de kaarten. Ook deden de aartsengelenflesjes van aura-soma mee in het orakelen. Ik had ze in een cirkel op tafel opgesteld. De kleurkeuze hiervan was mede bepalend bij de boodschap die ieders persoonlijke engel van die ochtend had.

Daarna lieten we de engel haar engelboodschap ''door ons heen schrijven''. De treffende zin: ''ik ben op weg naar anders'', die tijdens onze levensvragen uitwisseling bij een van de deelneemsters aan bod gekomen was werd de openingszin van ieders eigen verhaal/tekst/gedicht. Soms werd er ook getekend en er werd veel gedeeld en vooral ook veel hardop gelachen over de wonderlijke inzichten die via de engelen (kaarten) al schrijvend aan bod kwamen. Zo werden we allemaal aan elkaar een beetje wijzer die ochtend.

Een van de deelneemster mailde me later:

Dank je wel voor de fijne ochtend. Het voelde heel krachtig de rest van de dag. Alsof de Genade bij me was. Mooi hè. Ik ben dankbaar voor het geschenk dat we gisteren samen mochten ontvangen. Mede dankzij jouw fijne leiding.


engel in mij
kom maar op aarde
en laat jezelf maar zien
zoals je bent


Wanneer ik zo bezig ben met een specifiek onderwerp krijg ik altijd weer de impuls om op zoek te gaan naar inspirerende boeken hierover. Op het moment van schrijven ben ik daarom nog eens weer aan het lezen in het heel toegankelijke ''het engelenboek voor alle kinderen van 10 - 100 jaar" van Hans Stolp. Hierin staat een gebedje waarnaar tijdens het orakelen ook verwezen werd en waar we op dat moment niet helemaal op kwamen. Menigeen van jullie zal zich dit gebedje vast wel herinneren uit de eigen kindertijd.


's Avonds als ik slapen ga,
volgen veertien Engelen mij na.
Twee aan mijn hoofdeinde,
twee aan mijn voeteneinde.
Twee aan mijn rechterzij,
twee aan mijn linkerzij.
Twee die mij dekken
en twee die mij wekken.
En twee die mij wijzen,
naar 's hemels paradijzen.


Doe je een keertje mee met het creatief orakelen?
Laat je verrassen door wat er de volgende keer weer aan bod komt.
Kijk voor een volgende datum even op mijn website. Opgeven kan ook hier.

Geen opmerkingen: