vrijdag 18 mei 2012

creatief loslaten

Het zit er al bijna weer op voor mij....het Art Journalling programma Let it Loose.
Twaalf lessen vol creatieve inspiratie via internet volgde ik bij Marits Paperworld. Lessen in hoe je nog meer uit je kunstzinnig dagboek kan halen en hoe je hier vooral veel lol in kunt beleven door zoveel mogelijk 'los te laten'. De meeste technieken die we deden waren mij wel bekend. Desalniettemin genoot ik er weer erg van om inspiratie van iemand anders te ontvangen. Ook was het leuk om de uitwerkingen van andere Journallers in de community voorbij te zien komen en door elkaar geïnspireerd te worden.


a violet affair


terra magnifico


Hier zie je mijn uitwerkingen van een paar dagen geleden. De opdracht was gericht op de psychologie van kleur, de werking en betekenis van kleur. Aan mij wel vertrouwd zo'n opdracht natuurlijk. Het was de bedoeling om in de pagina het gevoel van de kleur tot uitdrukking te brengen. Ik maakte daarbij twee pagina's, een van mijn lievelingskleur paars en een van de kleur terra, die ik interessant vond om nog eens beter te leren kennen. De titels vielen me intuitief in: violet wordt wel gezien als de kleur van het mysterie. Dus een titel met daarin het woord affaire, viel mooi op zijn plaats. Terra, de kleur van de aarde, verbindt je met de schitterende aarde. Je krijgt weer vaste grond onder je voeten.

Het is zo fijn om af en toe tijd te nemen voor een moment van creatieve bezinning, door te schrijven, te tekenen, te schilderen, je in kleur te verdiepen, zo maar wat te mijmeren op papier en op een veelzijdige creatieve manier tot jezelf te komen.

Lijkt het je ook fijn om zoiets te doen?
Heel losjes creatief bezig zijn, in alle eenvoud de stress van je af laten glijden?
Je kunt op ieder moment in het jaar al aan de slag met mijn e-cursus kleur je zinnen.
Vraag gerust een gratis proefles aan.
En mogelijk start er in het najaar een cursus kunstzinnig dagboek.
Laat het me vooral weten als je interesse hebt.

2 opmerkingen:

Marit zei

Het is (bijna 'was'...) fijn je erbij te hebben Jacinta! Heel veel succes met het kleuren van nog vele zinnen!

Inge N zei

Ja, het was een inspirerende cursus bij Marit. Jouw cursus 'kleur je zinnen' ziet er ook heel aantrekkelijk uit. Met de vakantie in het verschiet stel ik het nog even uit, maar voor daarna neem ik het zeker in overweging.