vrijdag 30 augustus 2013

creatief orakelen met kaarten

Iedereen die mij een beetje kent, weet dat ik al jarenlang fan ben van het gebruik van kaarten (en kleuren) bij zelfreflectie, bewustwording, coaching en training. Er gaat haast geen dag voorbij (misschien wat lichtelijk overdreven maar toch, ik kan het niet laten om het regelmatig te doen) of ik duik in mijn kast en pak uit mijn inmiddels grote voorraad reflectiekaarten een set waar mijn aandacht op dat moment naar uitgaat en kies op intuïtieve wijze een van de kaarten.

Met een mooi woord wordt deze manier van op je eigen doen en laten reflecteren ook wel - orakelen - genoemd. Orakelen is voor mij ''de kunst om via de universele beeldentaal van het onbewuste met mezelf (en jou als je wilt) in gesprek te gaan en tot inzicht en wijsheid te komen bij vragen die in je leven''.

En behalve het trekken en leggen van de kaarten heb ik ontdekt hoe plezierig het is om je nog meer met de betekenis en boodschap van de getrokken kaarten te verbinden via intuïtief tekenen en schrijven.


Om ook jouw dit plezier van creatieve zelfreflectie te gunnen bied ik in het najaar een keer in de maand op een woensdagochtend ''creatief orakelen met kaarten'' aan bij Centrum de Olyhorst in Gendt (omgeving Arnhem/Nijmegen).

'Regelmatig even stil staan in je leven en kijken waar je nu eigenlijk mee bezig bent en je afvragen of je zo verder wilt, geeft je leven meer diepgang, kleur en glans. Ik breng je op een kleurrijke creatieve manier tot zelfkennis. Via het trekken van kaarten en speelse creatieve opdrachten boor je je innerlijke creatieve bron van wijsheid aan".

Zondagmiddag 8 september 2013 houden we bij de Olyhorst Open Middag en geef ik daar een korte introductieworkshop. Mocht je tijd en zin hebben, je bent van harte welkom.

Wil je nu alvast een kaartje trekken?
Kijk dan eens hier.

Geen opmerkingen: