zaterdag 3 december 2011

30 dagen kleur je zinnen

Onder de noemer: 30 dagen kleur je zinnen, daag ik mezelf uit (en ieder ander die bij het lezen van deze blog zich aangesproken voelt om dit ook te doen) om elke dag iets kunst-zinnigs te doen, waarbij kleur, creativiteit en schrijven de rode draad vormen. Ik wil kijken met verwonderogen naar de zin van leven, levenszin verspreiden door kunstzinnig te zijn. Voor mezelf streef ik ernaar om naast het werken met kleur en creativiteit in de ruime zin van het woord, ook regelmatig iets te schrijven vanuit de bron gericht op levenszin/zingeving. Ik laat het nu maar gebeuren.

Ongemerkt ben ik al een paar dagen met deze uitdaging op weg, zonder dat ik het zo noemde.

 - de vreugde van creativiteit -

scheppend
naar het nieuwe
schoonheid vormgeven
een plaatje opduikelen uit de binnentuin
laten ontstaan
van beelden, woorden, zinnen
uit een diepe bron
ontspannen
zomaar wat doen
genieten
van de vreugde van creativiteit


Heb jij ook zin om je leven wat licht-zinniger, kunst-zinniger, zinvoller te zien/maken?
Ik beschouw het nu als een leuke uitdaging in de donkere decembermaand. Een maand die vraagt om verstilling, bezinning.

Ik zou het heel leuk vinden om via mijn weblog een aantal reisgenoten te treffen.
Laat je me het weten als je ook deze uitdaging '30 dagen kleur je zinnen' aangaat?
Schrijf je in op mijn blog als vriend/volger en laat je e-mail adres achter.

Voel je uitgenodigd deze uitdaging op je geheel eigen kunstzinnige manier aan te gaan.
Ook als je voor een iets kleinere uitdaging gaat kun je natuurlijk meedoen.
(10 dagen, 20 dagen, met tussenruimte, maar wel met een zekere regelmaat voor het effect ervan)
Ik ben heel benieuwd naar ieders eigenheid hierin.

Laat het me weten als je zover bent.

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Een mooie ontspannend blog om even een moment van bezinning voor jezelf te gunnen.
Te genieten van kleuren en wereldlichtjesdag!
groeten Yvonne

Anky Floris zei

Lieve Jacinta,

Ik voel me erg aangesproken door jouw initiatief en ik wil me dan ook graag bij je aansluiten om 30 dagen met je mee te reizen en mijn zinnen te kleuren!
Ik wil mezelf daarin heel veel ruimte geven op welke manier ik dat ga doen...
Hartegroeten van Anky